BEHA ikerlerroa abian “Euroeskualdeko hiritartasuna” 2021 proiektu deialdiari esker

“Euroeskualdeko hiritartasuna” 2021ko proiektu deialdiaren ebazpena argitaratzeaz bat abiatu da Euskal Hedabideen Behategiaren BEHA ikerlerroa: “Euskal audientzia ezagutzeko mugaz gaindiko proposamena: euskarazko komunikazio espazioaren neurketa digitala eguneratzeko ariketa”. BEHA proiektuak euskarazko hedabideen audientzia digitala neurtzeko sistema ebaluatzea bilatzen du, batetik; eta sistema hori eguneratzea, bestetik. Neurgailu berriak daude merkatuan (Google Analytics 4 esaterako) eta neurtzeko…

«Euskarazko komunikazioa 2020ko hamarkadan» uda ikastaroa

EHUko uda ikastaroen baitan antolatu dugu «Euskarazko komunikazioa 2020ko hamarkadan» gogoeta. Euskal Hedabideen Behategiak antolatutako bi eguneko hausnarketa proposamena da, HEKIMEN eta NOR Ikerketa Taldearekin batera diseinatua. Izena emateko bi modalitate daude: presentziala edo online zuzenean. Azken lau hamarkadetan aurrerapen handiak izan dira euskarazko komunikazioaren eremuan: euskara hutsezko lau aldizkari eta tokiko irrati bat izatetik,…

Euskarazko komunikabideen aukerak eta erronkak uda ikastaroa

Euskal Hedabideen Behategiak eta Udako Euskal Unibertsitateak #ElkarEkin “Euskarazko komunikabideen aukerak eta erronkak: proposamen bat lantzeko unea” ikastaroa (uztailak 8-9) prestatu dugu. Garazi Goiaren eta Josu Amezagaren arteko solasaldiarekin abiatuko dugu lehen eguna; ondoren, “Publiko berriak, euskaldunentzako komunikabideak edo euskalduntzeko komunikabideak?” mahai-inguruan bilduko dira Lander Arretxea, Enara Eizagirre, Garikoitz Goikoetxea eta Aritz Martinez de Luna;…

2018. urteak eman zuena, hiru ardatz

2018. urteak eman zuenaren kazetaritza errepasoa dakarkigu Igor Astibia Teiletxeak 2018ko euskal hedabideen urtekarian argitaratutako «Urteak eman duenari begiratu orokorra» artikuluan. Urtekaria pasa den apirilean aurkeztu zen Donostiako Koldo Mitxelena kulturunean eta webgunean dago irakurgarri eta eskura. Kazetaritzaren aurkako erasoez mintzo da HEKIMEN elkarteko koordinatzailearen testua, mozal legearen aterkipean oldartu diren informazio eskubidearen aurkako gertaera…

Hiru urteko ibilbidean aurrera Euskal Hedabideen Behategia

Euskal Hedabideen Behategiak hiru urteko ibilbidea egin berri du, hain zuzen, 2016ko urtarrilaren 14an sinatu zuten Behategia abiatzeko hitzarmena Hekimenek, UPV/EHUk, Mondragon unibertsitateak eta Deustuko unibertsitateak. Ordutik hona, Udako Euskal Unibertsitatea ere bildu da hitzarmenera, eta batzen jarraitzeaz gain, urratsez urrats ekimenez aurrera dihardu Behategiak. Hiru urteko ibilbidean sektorearen diagnostiko eraginkorrak egiteko zedarritutako orubea finkatu…

2017. urteak eman duena, begirada bat

2017. urteak eman duenaren kazetaritza errepasoa dakarkigu Alberto Barandiaran Amillanok 2017ko euskal hedabideen urtekarian argitaratuta «Urteak eman duena. Begirada bat» artikuluan. Berrikuste periodistikoan kazetagintzak jasandako zentsura eta kontrol erasoak hartu ditu hizpide, mozalaren mehatxua ez baita, tamalez, ofizioak duen erasotzaile bakarra XXI. mende honetan. Halaber, HEKIMEN euskal hedabideen elkarteko zuzendariak mugarik gabe hazten ari diren…

Euskal Hedabideen Behategira batu da Udako Euskal Unibertsitatea (UEU)

Euskal Hedabideen Behategiak 2017ko Urtekaria aurkeztu du gaur, Durangoko Azokan, amaitzen ari den urtean komunikazioaren inguruan gertatutako aldaketen kronika eta begirada sakona. Aurkezpenaren aurretik, kide berri bat batu zaio Behategiari: Udako Euskal Unibertsitatea (UEU). UPV/EHUk, Deustuko Unibertsitateak eta Mondragon Unibertsitateak osatu dute, gaur arte, Behategia, Hekimen elkartearekin batera. Ekitaldian lau unibertsitateetako errektoreak eta arduradunak izan…

Euskal Hedabideen Behategia Durangoko Azokan

> Euskal Hedabideen Behategira batuko da Udako Euskal Unibertsitatea (UEU) > Euskal Hedabideen 2017ko Urtekaria aurkeztuko da Durangoko Azokan Euskal Hedabideen Behategiak 2017ko Urtekaria aurkeztuko du Durangoko Azokan, argitaratzen duen hirugarrena. Argitalpena urteak euskal komunikazioaren alorrean gertatukoari begirada sakona emateko sortu zen, eta amaitzen ari den urtean komunikazioaren inguruan gertatutako aldaketen kronika ez ezik, ikus…

Euskal hedabideen kartografia: audientziak

2015eko urtarrila eta uztaila bitartean Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzak egindako inkestaren arabera, 891.000 pertsonako audientzia dute euskal hedabideek egunero edo astean 3 edo 4 aldiz. Noizean behineko kontsumoa egiten omen du, aldiz, 530.000 lagunek. Aurreko eguneko euskal hedabideen kontsumoaz galdetuta, berriz, 773.000 lagunek adierazi zuten euskarazko hedabideak kontsumitu izana, eta horietatik 467.000 lagunek 10 minutu baino…

Euskal hedabideen kartografia: enpresen erradiografia

Hekimeneko 57 enpresek 530 zuzeneko lanpostu sortzen dute. Zuzenean kontratatutako langileez gain, kolaboratzaile, freelance eta boluntarioak ere badituzte hedabideok: 600 kolaboratzaile inguru, gehienak aldizkari eta egunkarietan, eta 1.000 boluntariotik gora, gehienak tokiko hedabideetan. Langileen erdia baino gehiago, ia hamarretik sei, emakumezkoak dira (%58,3). Baina aldeak daude hedabideen izaeraren arabera: hedabide nazionaletan gehiago dira gizonezkoak (%51),…