Behategiaren 2019ko urratsak: ikerketa lerroak eta ikerketa tresnak

Euskal Hedabideen Behategiaren laugarren urtea izan da 2019a eta emandako urratsak garrantzitsuak bezain ezinbestekoak izan dira euskarazko komunikabideen eremuan. Urte hasierako gertakari nagusia euskarazko hedabideen finantziazioa hobetzeko akordioa izan den honetan, Behategiak ikerketa bideratzeko hainbat bide abiatu ditu: komunikazio digitala eta sare sozialen afera edota euskarazko komunikabideen kartografiaren eguneraketa, besteak beste. Ikerketa lerroak eta ikerketa…

Mahai-ingurua sarean: «Emakumezkoak euskal prentsan: zenbat gara?»

«Emakumezkoak euskal prentsan: zenbat gara?» izenburupean pasa den azaroaren 21ean, Martin Ugalde Foroan, egindako mahai-ingurua da honakoa. Bertan parte hartu zuten hizlari bezala EHUko Emakumeen ikusgaitasuna hedabideetan ikerketa taldeko Arantza Gutierrez Paz eta Itxaso Fernandez Astobizak, eta Elhuyar fundazioko Testu Meatzaritza zerbitzu-lerroko arduradun Xabier Saralegi Urizarrek, Euskal Hedabideen Behategiko koordinatzaile den Libe Mimenza Castilloren gidaritzapean.…

2018. urteak eman zuena, hiru ardatz

2018. urteak eman zuenaren kazetaritza errepasoa dakarkigu Igor Astibia Teiletxeak 2018ko euskal hedabideen urtekarian argitaratutako «Urteak eman duenari begiratu orokorra» artikuluan. Urtekaria pasa den apirilean aurkeztu zen Donostiako Koldo Mitxelena kulturunean eta webgunean dago irakurgarri eta eskura. Kazetaritzaren aurkako erasoez mintzo da HEKIMEN elkarteko koordinatzailearen testua, mozal legearen aterkipean oldartu diren informazio eskubidearen aurkako gertaera…

Hiru urteko ibilbidean aurrera Euskal Hedabideen Behategia

Euskal Hedabideen Behategiak hiru urteko ibilbidea egin berri du, hain zuzen, 2016ko urtarrilaren 14an sinatu zuten Behategia abiatzeko hitzarmena Hekimenek, UPV/EHUk, Mondragon unibertsitateak eta Deustuko unibertsitateak. Ordutik hona, Udako Euskal Unibertsitatea ere bildu da hitzarmenera, eta batzen jarraitzeaz gain, urratsez urrats ekimenez aurrera dihardu Behategiak. Hiru urteko ibilbidean sektorearen diagnostiko eraginkorrak egiteko zedarritutako orubea finkatu…

«Euskal Komunikazioaren Ekosistema aztertzen: Diziplinarteko Data Sprinta» ikastaroa

«Euskal Komunikazioaren Ekosistema aztertzen: Diziplinarteko Data Sprinta» UEUren ikastaroan izena emateko azken egunak izango dira aste honetakoak; beraz, eman begiratu bat egitarauari, gorde datak, eta eman izena ziztu bizian! Euskarazko komunikazioaren ekosisteman parte hartzen duten komunikabideei erreparatzeko mintegi esploratzaile bat proposatzen dizuegu. Bertan, hiru dinamizatzaile gonbidatu izango ditugu gurekin Euskarazko Hedabideen Behategiaren Datutegiak lanketa eta…

2017. urteak eman duena, begirada bat

2017. urteak eman duenaren kazetaritza errepasoa dakarkigu Alberto Barandiaran Amillanok 2017ko euskal hedabideen urtekarian argitaratuta «Urteak eman duena. Begirada bat» artikuluan. Berrikuste periodistikoan kazetagintzak jasandako zentsura eta kontrol erasoak hartu ditu hizpide, mozalaren mehatxua ez baita, tamalez, ofizioak duen erasotzaile bakarra XXI. mende honetan. Halaber, HEKIMEN euskal hedabideen elkarteko zuzendariak mugarik gabe hazten ari diren…

Euskal Hedabideen Behategia Durangoko Azokan

> Euskal Hedabideen Behategira batuko da Udako Euskal Unibertsitatea (UEU) > Euskal Hedabideen 2017ko Urtekaria aurkeztuko da Durangoko Azokan Euskal Hedabideen Behategiak 2017ko Urtekaria aurkeztuko du Durangoko Azokan, argitaratzen duen hirugarrena. Argitalpena urteak euskal komunikazioaren alorrean gertatukoari begirada sakona emateko sortu zen, eta amaitzen ari den urtean komunikazioaren inguruan gertatutako aldaketen kronika ez ezik, ikus…

Euskal hedabideen kartografia: ekoizpena

Hekimeneko partaide diren elkarteek, guztira, 50 egunkari edota aldizkari ezberdin argitaratzen dituzte paperean, eta astean 2.200 orritik gorako ekoizpena kaleratzen dute; 50.000 bat orrialde urtero. Orotara, urtean ekoitzitako orrialde kopuruaren %40 tokiko aldizkariei dagokie, eta %28 Berria egunkariari. %13 tokiko egunkariei, zertxobait gutxiago aldizkari espezializatuei (%12) eta %7 aldizkari orokorrei. Hartara, 31 milioi orrialde baino…

Euskal hedabideen kartografia: audientziak

2015eko urtarrila eta uztaila bitartean Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzak egindako inkestaren arabera, 891.000 pertsonako audientzia dute euskal hedabideek egunero edo astean 3 edo 4 aldiz. Noizean behineko kontsumoa egiten omen du, aldiz, 530.000 lagunek. Aurreko eguneko euskal hedabideen kontsumoaz galdetuta, berriz, 773.000 lagunek adierazi zuten euskarazko hedabideak kontsumitu izana, eta horietatik 467.000 lagunek 10 minutu baino…

Euskal hedabideen kartografia: enpresen erradiografia

Hekimeneko 57 enpresek 530 zuzeneko lanpostu sortzen dute. Zuzenean kontratatutako langileez gain, kolaboratzaile, freelance eta boluntarioak ere badituzte hedabideok: 600 kolaboratzaile inguru, gehienak aldizkari eta egunkarietan, eta 1.000 boluntariotik gora, gehienak tokiko hedabideetan. Langileen erdia baino gehiago, ia hamarretik sei, emakumezkoak dira (%58,3). Baina aldeak daude hedabideen izaeraren arabera: hedabide nazionaletan gehiago dira gizonezkoak (%51),…